skip to Main Content

Groeikansen voor retail

Weet jij als ondernemer wat de invloed van externe omstandigheden op je omzet is? Met druktesensors en slimme software leer je dagelijks wat de veranderingen in je winkel zijn en hoe je daarop kunt inspelen. De cijfers en de patronen tonen hoe shoppers reageren op het weer, marketingacties en evenementen. Dit geeft inzichten over je bezetting en ideeën voor je toekomstige campagnes.

Herkenbaar?

De situaties hieronder komen we geregeld tegen bij bedrijven in de retail. Bij iedere situatie geven wij onze oplossing en zie je wat het effect is.

De effecten van marketingacties van winkels zijn vaak niet inzichtelijk. Wat zijn de concrete effecten van deze marketingacties? Hoeveel extra consumenten komen er? Hoeveel extra omzet draai ik als ondernemer als gevolg van marketingacties? Hoeveel nieuwe klanten komen er?

Oplossing:
Met onze crowdservices-oplossing meten wij de bezetting in je winkel en kunnen we deze combineren met kassa-informatie. Hiermee maken we inzichtelijk wat de effecten van je marketingactie zijn. We zien wanneer er meer of nieuwe klanten in je winkel komen, waardoor we verbanden kunnen leggen tussen de marketingactie en nieuwe omzet. Hiermee maken we de effecten inzichtelijk.

Effect:

  • Inzicht in de conversie van marketingacties bij nieuwe en bestaande klanten
  • Op basis van deze inzichten kan je de marketingacties bijstellen naar een maximaal rendement
  • Inzichten om de personeelsbezetting af te stemmen op de druktepatronen

De effecten van bijvoorbeeld het weer op de bezetting en kooppatronen van bezoekers van winkels zijn niet bekend. Wat zijn de effecten hiervan op de drukte in je zaak? Zijn de aankopen anders bij mooi weer ten opzichte van slecht weer? Hoeveel extra omzet per persoon draai je als gevolg mooi weer? Hoeveel nieuwe klanten komen er?

Oplossing:
Met onze crowdservices-oplossing meten wij de bezetting in je winkelen kunnen we deze combineren met kassa-informatie en informatie over externe omstandigheden, zoals bijvoorbeeld het weer. Hiermee kunnen inzichtelijk maken wat de bezetting is van je zaak en welke invloed de verschillende externe omstandigheden hebben.

Effect:

  • Inspelen op de invloed van externe omstandigheden op je zaak en daardoor meer winst maken
Back To Top