skip to Main Content

Slide BLOG
BLIJF OP DE HOOGTE

Data is waardevoller dan olie – deel 2

In de vorige blog zijn we ingegaan op de basis van data, met als metafoor de olieraffinage. Van bron naar eindproduct. Waar data vandaan komt is nu duidelijk, zo ook hoe specialisten het verwerken tot een waardevol product. Maar wat zijn deze dataproducten nou precies? En wat kan je er mee?
lees meer

Data is waardevoller dan olie

Je hebt het ondertussen vast vaker gehoord en ook jij hebt het gevoel dat je iets moet met data. Maar wat is data? Waar haal je het vandaan? Hoe bewerk je? En, het meest belangrijke, hoe maak je data waardevol? Allemaal vragen die je jezelf waarschijnlijk weleens hebt gesteld.
lees meer

Kennis om te concurreren in de sierteelt

Wellicht denk je: ik heb nu wel wat anders aan mijn hoofd. Toch is dit een goed moment om ook je concurrentiekracht voor de toekomst te verbeteren. Iedereen zal anders gaan denken om zijn toegevoegde waarde verder te verhogen.
lees meer

Artificial Intelligence toegepast voor Foodservice bedrijven

Foodservice is een complexe business met behoorlijke uitdagingen. De omloopsnelheden zijn hoog en klanten verwachten hoge leveringsbetrouwbaarheid met een steeds langere houdbaarheidstermijn. Daarnaast is er een hoog risico op derving.
lees meer

Datagedreven naar de toekomst, juist nu!

Vanaf maart 2020 wordt ook het bedrijfsleven geconfronteerd met vele complexe vragen en onzekerheden. Ieder probeert op een zo goed mogelijke wijze om te gaan met de maatregelen die verbonden zijn aan de 1,5 meter-economie. Daaruit kunnen we nu al een aantal trends destilleren die we graag met je willen delen. Veel bedrijven gaan hun bedrijfs- en productieprocessen versneld digitaliseren.
lees meer

Artificial Intelligence toegepast voor groothandelsbedrijven in vers producten

Sierteelthandel is een complexe business, per dag worden er duizenden producten met honderden klanten verhandeld. Hoe herken je binnen deze complexiteit wat de klantwensen en klantontwikkelingen zijn? Externe factoren als weer, seizoensinvloeden, evenementen, consumentenvertrouwen, nieuws, etc spelen een belangrijke rol voor het aankoopgedrag  van klanten.
lees meer

Optimale supply chain planning voor dagverse producten

Vraaggestuurde planning? Big Data en AI helpen! Handels- en verwerkingsbedrijven in dagverse producten kennen behoorlijke uitdagingen. De omloopsnelheden zijn hoog en de klanten verwachten hoge leveringsbetrouwbaarheid met een steeds langere houdbaarheidstermijn. Daarnaast is er een hoog risico op derving.
lees meer

20% efficienter inkopen, zo doe je dat

Tussen 6 en 10 is het een gekkenhuis op de inkoopafdeling. Je hebt de voorraad al verdeeld naar de bestellingen, waarna je het heel druk hebt met het inkopen op de klok. Ondertussen moet je continu de aangeboden producten afstemmen met je klanten. En, niet te vergeten, een inschatting maken welke voorraadpositie noodzakelijk is op basis van de verwachte vraag, producten en prijs.
lees meer

Vraaggestuurde supply chain? big data helpt!

Handelsbedrijven in vers, met name groente-, fruit- en zuivelverwerkende bedrijven, hebben een aantal specifieke kenmerken: zeer korte houdbaarheid producten; zeer lage voorraden in de keten; steeds kleiner wordende orders; onzekerheid in de aanvoer van grondstoffen...
lees meer

Betaalbare Voorspellingsoplossingen voor álle handelSbedrijven in (DAG)vers

Voorspellingsalgoritmen zijn al langer beschikbaar, maar alleen grotere en kapitaalkrachtige handelsbedrijven hadden tot nu toe de middelen om in deze voorspellende oplossingen te investeren. Voor middelgrote handelsbedrijven was het gebruik van deze waardevolle toepassingen tot op heden financieel niet haalbaar.
lees meer
Back To Top

Download de WDD brochure

Vul uw gegevens in en ontvang de WDD brochure in uw mail.




    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.