skip to Main Content

Met budgetteren meer grip op het handelsbedrijf!

Bij veel bedrijven is het hanteren van verkoop budgetten niet gebruikelijk. Het onderwerp wordt weg geveegd onder het mom “ik wil gewoon zo veel mogelijk verkopen”. Natuurlijk is dat zo, maar het is ook groen! Het groeien van de omzet is namelijk de belangrijkste indicator voor het succes van een handelsbedrijf.
lees meer

Verkopen in de digitale sierteelt wereld, data helpt!

De klanten van handels en verwerkingsbedrijven in de sierteelt zijn in een aantal groepen in te delen: Retail-, full service merchandise-, groothandels-, en detailhandelsbedrijven. Bij de laatste twee groepen vindt de transitie naar webshop aankopen versnelt plaats, waarbij een gepersonaliseerd aanbod en het gemak van kopen steeds belangrijker wordt om het verschil te maken naar klanten.
lees meer

Efficientere demand planning, data helpt!

Wat retailers bestellen en consumenten worden aangeboden is afhankelijk van de regio, seizoens-, weersinvloeden én van promotieacties. Veel retailers delen pas op het laatste moment informatie over orders en de promotie details. Deze informatie is cruciaal voor het plannen van de productie en de benodigde inkopen. Terwijl leveringsbetrouwbaarheid en langere THT steeds belangrijker worden! Handels- en verwerkingsbedrijven in de dagverse sector moeten daarom zeer responsief en flexibel zijn.
lees meer

Inkopen in de digitale sierteelt markt, data helpt!

De trend van direct kopen bij de kweker is niet meer te stoppen. De doelstelling van Flora Holland is om voor eind 2020 het gehele aanbod van kwekers online in Floriday te hebben staan, zodat alle orders online besteld worden bij de kweker.
lees meer

Data is waardevoller dan olie – deel 2

In de vorige blog zijn we ingegaan op de basis van data, met als metafoor de olieraffinage. Van bron naar eindproduct. Waar data vandaan komt is nu duidelijk, zo ook hoe specialisten het verwerken tot een waardevol product. Maar wat zijn deze dataproducten nou precies? En wat kan je er mee?
lees meer

Data is waardevoller dan olie

Je hebt het ondertussen vast vaker gehoord en ook jij hebt het gevoel dat je iets moet met data. Maar wat is data? Waar haal je het vandaan? Hoe bewerk je? En, het meest belangrijke, hoe maak je data waardevol? Allemaal vragen die je jezelf waarschijnlijk weleens hebt gesteld.
lees meer

Kennis om te concurreren in de sierteelt

Wellicht denk je: ik heb nu wel wat anders aan mijn hoofd. Toch is dit een goed moment om ook je concurrentiekracht voor de toekomst te verbeteren. Iedereen zal anders gaan denken om zijn toegevoegde waarde verder te verhogen.
lees meer

Artificial Intelligence toegepast voor Foodservice bedrijven

Foodservice is een complexe business met behoorlijke uitdagingen. De omloopsnelheden zijn hoog en klanten verwachten hoge leveringsbetrouwbaarheid met een steeds langere houdbaarheidstermijn. Daarnaast is er een hoog risico op derving.
lees meer

Datagedreven naar de toekomst, juist nu!

Vanaf maart 2020 wordt ook het bedrijfsleven geconfronteerd met vele complexe vragen en onzekerheden. Ieder probeert op een zo goed mogelijke wijze om te gaan met de maatregelen die verbonden zijn aan de 1,5 meter-economie. Daaruit kunnen we nu al een aantal trends destilleren die we graag met je willen delen. Veel bedrijven gaan hun bedrijfs- en productieprocessen versneld digitaliseren.
lees meer

Artificial Intelligence toegepast voor groothandelsbedrijven in vers producten

Sierteelthandel is een complexe business, per dag worden er duizenden producten met honderden klanten verhandeld. Hoe herken je binnen deze complexiteit wat de klantwensen en klantontwikkelingen zijn? Externe factoren als weer, seizoensinvloeden, evenementen, consumentenvertrouwen, nieuws, etc spelen een belangrijke rol voor het aankoopgedrag  van klanten.
lees meer
Back To Top

Download de WDD brochure

Vul uw gegevens in en ontvang de WDD brochure in uw mail.




    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.